Let’s talk about book

最近真係的起心肝開始睇Jurgen Habermas的The Theory of Communicative Action。睇呢本書真係有尐似細個第一次打歷險GAME咁,真係好難打(SOSAD),每個嘍囉都好似打大佬咁。已經好耐都冇試過睇睇下本書會盅眼瞓 (上次睇Antonio Gramsci’s Reader都未咁慘情),同埋成個月頁數都未過50大關(BANDHEAD)。仲要有2個VOLUME,我想真係佛誕都睇唔晒。。。

由於本書未睇晒,只是開左個頭,唔想班門弄斧,今次唔會提及書的內容。就好像Guardian一篇評論話齋,現代人應該學去埋頭Read line by line,而唔係走去睇個封面(影張相打卡),睇下個序,後記,封底呀邊個權威人士的書評(加埋唔過十頁),把相POST上FB,再鳩吹兩句自己的閱後感(我花左幾多個鐘做乜乜柒柒嗰D),搏LIKE扮文青。(可能其實咁樣我已經是扮緊。。。)

我今日只講,我講過唔想再睇小說,原因是我(1)想由自己出發,睇多尐思想政治文化的書籍,去用理性改變香港的現在(講完自己都有D唔知點),這是受現在在獄中含怨的長毛歌啟發的;(2)我想真係試下跟每本書談戀愛。

點談戀愛呢?就好似你見到一個女仔,個樣(封面)有D神秘感又靚靚地,你就會行前找方法搭下嗲。跟住就是帶著這份神秘感及好奇心去了解佢。尤其是最初你根本只覦覬佢的美色,你唔知佢有咩理想,講野時慣常用的術語是乜,語境是乜,背景是乜,同事是邊個,有冇D八婆姐妹出嚟做電燈膽。。。(即所謂的你根本唔知佢開邊飯) 所以一般來說要浪費最多時間去看序,PREFACE,AUTHOR’S NOTES。

好喇!有左基本認識,又知你會同佢(本書/條女)好夾,你亦開始摸熟佢的脾性,你開始用自己的方式HEA下佢(即有D書個作者會用一些很abstruse的語言/表達手法去講一個概念,但你就會腦入面(屌!咪即係咁咁咁囉!)。但你亦開始同佢有更深入,更靈魂的接觸(嗱!今次我就係用左D好詞不達義的文字。其實我的意思就係簡單的四個字→同佢做愛)。你甚至開始用自己的角度國度想像去構想那條女/本書所繪畫出來的一個世界,有色彩有憧憬的世界;更可以同佢同笑同哭同怒同疑惑。

當然,最後一定會分手,你亦知道要完結,因為已沒有任何野可以延續/讀,你知道要走了。能存的亦只有回憶裡的溫存。你會有時同第二條女/本書談戀愛,鬧情緒時想起同過佢的美好存在。

這就是睇一本唔知佢開邊飯的書的樂趣。睇暢銷小說一般帶不到的樂趣(他們就好像一個著到花枝招展的女,在吧檯FLIRT你向你拋媚眼。你一眼就知佢想點,佢亦從不SUBTLE,從不慾拒還迎。你亦知你好易就可以SEX WITH HER WITHOUT ANY THOUGHT WITHOUT ANY WIT WITHOUT ANY LOVE)。至於睇暢銷股票攻略,心靈雞湯,化妝心得,成功人士分享,就更NOT EVEN NEAR THERE。

希望我呢篇可以讓你重拾閱讀的樂趣。若覺文章末段過份偏激,或STEREOTYPIC,或白鴿眼,那我只可說,個人感受/品味就是那麼目中無人,那麼崇優棄劣,我自說自話,你亦冇抗辯的必要,亦與我何干。

發表迴響

